OSSF : FORMULÄRER - ÖVERSIKT och MENY
___________________________________





- Läs INSTRUKTIONER NEDAN
- Välj KATEGORI OVAN
INSRUKTION för formulär:
1. ÄGAREBYTE (FÖRSÄLJNING / EKONOMI) - VIKTIGT
SÄLJAREN är ansvarig för samtliga förpliktelser, avgifter osv, t.o.m. månadsskiftet efter angivet datum för ägarbyte.
För att undvika felaktig debitering (onödig strul/konflikt/krav), är det viktigt för SÄLJAREN att rapportera om RÄTT ÄGARE (KÖPAREN), snarast möjligt.
- KÖPAREN får egna avier fr.o.m. första HEL MÅNAD, EFTER angivet datum för ägarbyte
- SÄLJAREN krediteras för DUBLETT AVIER (+/- ev. personiga skulder/fodringar)
Datum för ägarbyte:
- Ange helst sista dagen i en månad, som datum för ägarbyte.
El, Vatten osv:
Uppgörelse om el, vatten, tele, data, försäkringar samt även husets skick, skador eller värde, sker alltid mellan SÄLJARE och KÖPARE. Samfälligheten har inget ansvar i detta, men kan vid behov tillhandahålla uppgifter om, ex vis senast registrerad vattenförbrukning.
- SÄLJAREN skall informera KÖPAREN om trolig förändring, avdrag, påslag eller annat, som husägare bör vara medveten om
- SÄLJAREN skall lämna garagenycklar, fjärrkontroll, sopnycklar, p-tillstånd mm till KÖPAREN
Comhem (OSSF baspaket som ingår för samtliga OSSF fastigheter):
- AV-AKTIVERING: - SÄLJARE skall ringa Comhem (90 222)
- AKTIVERING: - KÖPARE skall ringa Comhem (90 222)
- Extra tjänster (utöver OSSF bas): - Tas upp i samband med respektive samtal
- ROUTER och TIVO BOX: - Skall normalt lämnas kvar i huset, till KÖPAREN
Parkingsplatser:
Det ingår en ordinarie p-plats per hus (ingår i köp av OSSF fastighet).
- Extra p-platser säges automatiskt upp i samband med försäljning.
- Uppsägningstid för extra p-plats är 3 månader, men SÄLJARE befrias från det
2. ANSÖKA / UPPSÄGNING AV DIV SAKER
- Enkel formulär för Beställning eller Uppsägnig av tjänster och produkter
3. SYNPUNKTER / FELANMÄLAN
- Enkel formulär för insamling av medlemmars Synpunkter (bra o dåligt)
- Felanmälning